Dobble

Dobble hra

Dobbleje rychlost, postřeh, reflexy!
Dobble to je 50 různých symbolů, 55 karet, 8 symbolů na kartě a každé dvě karty spolu mají společný pouze jeden !
Hra nabízí zcela unikátní zábavu. Hráči zde hledají dva stejné symboly na kartách při různých verzích hry (v pravidlech je popsáno celkem 5 her). Super jsou kulaté karty i jednoduchá pravidla vysvětlená doslova za pár sekund.
Hra je vhodná pro děti i rodiče - všichni, kdo se chtějí pořádně bavit a nemají čas pročítat dlouhá pravidla. Plechová krabička zaručuje bezpečí karet a je i další přidanou hodnotou. Vyzkoušejte i Vy hru Dobble a budete nadšení, jak i tak jednoduchá hra může být zábavná!

KOUPIT DOBBLE



Trochu z historie vzniku hry Dobble

Dobble, to je 50 různých symbolů, 55 karet, 8 symbolů na jedné kartě a každé dvě karty spolu mají společný pouze jeden! Ale jak to vlastně funguje? Dobble je založen na principu interakce, podle které dva řádky mají vždy společný pouze jeden bod.

V roce 1976 pana Jacqua Cottereaua napadlo vytvořit zobecnění slavného ,,zábavného matematického" puzzle, pojmenovaného Kirkmanův problém 15 školaček nebo též "dámský" problém, což znamená následující: "15 slečen z internátní školy chodí každý den na procházku v řadách po třech. Jak musíme postupovat, abychom sestavili 15 školaček do pěti řad po třech tak, aby se nesetkaly žádné dvě dívky v určité trojici více než jednou?"

S pomocí technik vyvinutých z teorií samo-opravných kódů sestavil několik struktur, jež daný problém zobecnily. Tyto struktury jsou dobře známé matematiky pod názvem "vyvážené neúplné bloky".

Na základě zvláštních vlastností těchto struktur (princip průsečíků a optimalizace) pan Jacques Cottereau postupně vytvořil dvě hry, jež "vyšperkoval" nekonvenčním způsobem. První z her, "Podivný retrívr" byla publikována v časopisech "Le Petit Archimede" (Mladý Archimedes) a "Pour la Science" (Pro vědu).

Pan Jacques Cottereau následně vytvořil druhou hru založenou na projektovém plánu se základnou z 5, ve kterém jsou čáry nahrazeny kartami, body nahrazeny obrázky hmyzu a nazval ji "Hmyzí hra". Jejím cílem bylo nalézt jeden stejný obrázek hmyzu na dvou různých kartách. Tak se zrodil předchůdce Dobble.

Na jaře roku 2008 Denis Blanchot znovu objevil několik karet z "Hmyzí hry", jež byla vytvořena o několik desítek let dříve. Je nadšen geniální myšlenkou dané herní mechaniky, takže se spojí s Jacquem Cottereauem, aby ji společně uvedli do života a vytvořili "skutečnou" hru.

Denisovi Blanchotovi je jasné, že systém "dobrých bodů" musí být přehodnocen, protože je příliš složitý a brání tomu, aby to byla dobrá párty hra zaměřená na procvičováni reflexů. Použité ikony či obrázky musí umožnit jejich rychlou identifikaci, musí být hravé a snadno pochopitelné.
Navíc je nezbytná dostatečná plynulost hry. Zároveň s tím konstatuje, že hra obsahuje málo karet (31) i málo symbolů (6). Dojde tedy k navýšení na 57 karet, jež obsahují 8 symbolů. Tím se zlepší celkový pocit ze hry a předpokládaný počet kombinací se vyhoupne na sedmimístné číslo. Ještě je však potřeba napsat pravidla hry. Tedy stručně řečeno, je tu ještě celá řada úkolů, které je potřeba udělat a dokončit. Denis Blanchot vytvoří mnoho prototypů, zrealizuje spoustu herních testů, zejména s dětmi, a dělá další důležitý krok, když kontaktuje případné vydavatele.
Nakonec je to tým Play Factory, který se rozhodne spolupracovat s Denisem Blanchotem a vydat konečnou podobu hry.
Na začátku podzimu roku 2009 je uveden na trh Dobble, ve formě, jakou známe dnes.


KOUPIT DOBBLE